baralitemer.blogg.se

Protein natchos

Publicerad 2014-05-14 19:13:24 i Allmänt, Lunch och Middag, Övriga nyttiga snacks,

Hejsan! Här om dagen gjorde jag en tomatsoppa och för att ha något protein till så gjorde jag ett par natchos på kikärtsmjöl! 

Dom blev otroligt goda och jag rekommenderar att du testar dom!

Ingredienser (så många som sista bild visar): 
4 äggvitor
1 msk fiberhusk
1 msk linfrön
50g kikärtsmjöl
1 msk kokosmjöl
Ca 2 dl vatten

+ kryddor (jag föredrar aromats örtkryddning)
 
Sätt ugen på 225c och blanda alla ingredienser i en skål. Klicka ut lite i en stekpanna men kokosolja och sprid ut till en pannkaksliknande form.


Stek tills den blivit fast och fått färg på båda sidor. Gör likadant med resten av smeten. Skär i valfria former och krydda. Lägg på en bakplåt med bakplåtspapper och baka tills de är krispiga (ca 10-20 min). Ett tips är att vända på dom efter ett tag! 

Ta sedan ut och njut!




Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2014-05-15 20:34:15

Ser grymt gott ut! Kan inte du göra till mig? Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela