baralitemer.blogg.se

Frukost, lunch & middag

Publicerad 2014-05-11 21:44:00 i Allmänt, Lunch och Middag,


Dagens frukost var vanlig havregrynsgröt (1dl havregryn och lite mindre än 2 dl vatten) med en liten exotisk twist. Mango, annanas och blodappelsin fick stå för söttman och färg. Jordnötssmöret för krämigheten och nötterna för crunchet. Jag toppade även med lite agavesirap. 
 
Normalt sätt har jag väldigt svårt för gröt men denhär fungerade bra och OJ vad länge man står sig på det! 
 

Dagens lunch skedde i täby centrum. Jag sprang runt ganska länge och letade efter något vettigt att äta, det slutade med att jag gick till ett ställe där man för 95kr fick plocka till sin egen sallad (väldigt dyrt om man jämför med det man kan slänga ihop själv på en ica men dethär kändes fräshare och trevligare! ).
 
Min sallad bestod utav romansallad, avokado, kyckling, cashewnötter, sparris och broccoli. Såsen till var väldigt god och enligt de som arbetade där bestod den endast av turkisk yoghurt, mixad kapris och mynta. En udda blandning som jag får testa hemma någon gång!
 


Kvällens middag bestod utav ännu en sallad men denna gång med räkor! Vanlig krispsallad, spenatblad, gurka, tomat, gul och röd paprika och morrot utgjorde basen. Sedan tillkom alltså räkor, ägg, avokado och en påhittad dillsås: turkisk yoghurt, lättmajonäs (vilket jag är inte känner så mkt för att använda men den är snart slut och kan kastas), dill, citronsaft och lite agavesirap. 
 
Känner mig nöjd med dagens måltider och det är en skön känsla. 
 
Nu blir det till att sova för att se om man kommer upp för en morgonpromenad i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela