baralitemer.blogg.se

En god men en godare

Publicerad 2014-05-11 20:49:11 i Allmänt, Nyttiga efterrätter,



Ikväll så var jag sugen på att göra något smaskit efter middagen, något snabbt och ändå inte onyttigt. Äppelpaj är något som alltid verkar funka just för det syftet, man brukar ha alla ingredienser hemma. Min kille blev också sugen men inte på min nyttiga, han ville ha en "vanlig". Jag gjorde båda, min med havre och kokos och willys med vetemjöl, socker och smör. Min serverades med vaniljkesella och Willys med vaniljglass. Men jag måste säga att min blev så mycket bättre! Riktigt god och frasig kan man nästan säga. Willy tyckte också min var god (och han brukar vara lite kräsen när det kommer till nyttigt..).

Det här är första gången jag använder kokossocker och jag är extremt nöjd!

1 portion nyttig äppelpaj:
5 msk havregryn
1 msk kokosmjöl
1 tsk kokosolja (+1 tsk att steka i)
0,5 msk kokossocker
En skvätt agavesirap

Stek äpplena mjuka i lite kokosolja. Blanda resterande ingredienserna. Plocka upp äpplena och placera på valfritt serveringsfat och stek smuldegen i pannan. Inte så mkt som händer med "smeten" mer än att det blir lite rostat och varmt. Häll sedan smulet över äpplena och servera med vaniljkvarg. 

Lovely!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela