baralitemer.blogg.se

Välkommen hit!

Publicerad 2014-02-07 11:52:55 i Allmänt,

Jag kände på mig att det skulle hända någon gång, frågan var bara när och varför? Jag har nämligen alltid känt en liten dragning till att blogga. Varför vet jag egentligen inte. Förmodligen är det väl min kreativa sida som dras till det, att kunna fixa och trixa, lägga upp bilder, designa och ha mig. Men samtidigt har det också tagit emot då jag inte är den personen som skulle kunna lägga upp superintresant information om vad jag gör varje dag. Nej fy fan, jag skulle inte ens vilja skriva om allt jag gör. Så intressant liv har jag faktiskt inte.

 

Men sen började anledningarna till att starta en blogg bli allt fler och fler, det var alltså inte bara min högra hjärnhalva som ville pyssla längre. Jag kom på saker jag skulle kunna dela med mig av som inte alls innebar långa utlägg om hur min dag hade varit. Saker som istället skulle kunna inspirera och motivera andra.

 

Jag talar såklart om mitt intresse till hälsosam mat och träning! Visst, inte alls något nytt – men det är något som under de senaste åren eskalerat till något så mycket mer än tidigare. Fitness är ett allt mer använt begrepp och ni känner säkert igen citat som ”Strong is the new skinny”.  Men alla har sina egna synviklar på träning och hälsa och det är inte ett lätt ämne, jag har själv inte riktigt hittat vart jag står när det kommer till allt som fitness och hälsa innebär.

 

Men det finns något som har fångat mig, något som intresserar mig lite mer än allt det andra och det är mat. Speciellt hälsosam mat. Det är något underbart med att laga en maträtt som man vet är bra för kroppen och alltid när jag hittar på något nyttigt, spännande och framför allt GOTT, då bara måste jag dela med mig av det! Sen efter kanske lite väl många ”Hanna du lägger ju bara upp mat på Instagram!” så kände jag att det var nog dags för något nytt.

 

Så där har vi det. Några anledningar jag kände var tillräckliga för att starta min egen blogg. En blogg med tanken att jag på ett samlat ställe kan dela med mig av mina recept, både nyttiga som ”onyttiga” till dem som delar mitt intresse. Mat är fantastiskt och ska njutas av, så är det bara! Jag hoppas verkligen att jag lyckas inspirera dig och ge dig den lilla extra pushen för att du ska kunna nå dit du vill.

 

Välkommen till ”Bara lite mer”, bloggen för den matglada!  

Kommentarer

Postat av: Fanny

Publicerad 2014-02-08 11:03:36

Yihaaa, jag har redan hittat hit!
Bra start, äventyret har börjat😎😄❤

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela